söndag 21 mars 2010

Där kommer du med snaran, lycka till!

Jag har inte gjort någonting viktigt den här helgen heller. Bara ytliga saker. Men jag kan inte ha kontroll över flera saker samtidigt, det går liksom inte. Jag kan inte både gå ner i vikt och fixa skolhelvetet samtidigt och jag vill inte leva om jag ser ut såhär så varför skulle jag då bry mig om skolan? Det går inte att tänka framåt när man gör allt för att gå bakåt i tiden. Egentligen så vill jag bara strunta i att jag ser ut som ett helvete och fixa skolan så att jag har någonting att basera mitt liv på, men nu är det inte så lätt. Allting styrs av hur jag känner mig och jag känner mig äckligare än en människa möjligen kan känna sig, mest för att jag vet att det är vad jag är. Jag är en börda för världen precis som alla andra jag känner, men skillnaden är att jag är medveten om det och om hur hemsk jag är. Hur kan man vara lycklig eller tycka om sig själv när man vet att det inte finns någon anledning till att göra det? Jag är hellre olycklig och miserabel än att leva i en trygg lögn, faktiskt.

Jag kom nyss på att jag borde skrivit det här någon ananas men jag bryr mig inte så adjöl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.