onsdag 12 oktober 2011

xx

Hej hejs. Har nyss ätit middag och känner mig helt febrig av det. Vet inte varför det blir så riktigt. Mycket har hänt sedan sist, inga särskilt stora grejer, mer små bloggvänliga inslag i min annars halvpatetiska vardag. En av sakerna är väl när jag satt på tåget till Malmö för att träffa Andie och en massa andra fina människor. Efter ett tag stannade det och jag kände direkt att "det här kommer ta lång tid". Ja, det tog lång tid, flera timmar faktiskt. Jag och en annan från Höör var de enda på tåget när vi fastnade mitt ute på landet. Efter ett tag sa konduktören att det inte fanns något annat att göra än att följa med honom in i förarhytten och klättra ner från dörren till spåret för att sedan vandra i mörkret längs med en grusväg tills vi kom till en station. Så det gjorde vi.

I måndags åkte jag buss helt ensam i Eslöv och blev trakasserad av busschauffören. Han började fråga en massa olämpliga frågor med en väldigt olämplig röst för att sedan komma till "Har du pojkvän? Kan du ringa mig? Kan jag få ditt nummer? Kan vi träffas? Kan vi träffas när du gjort slut med din pojkvän?" Utan att bry sig om min låga ålder så sa han att jag var mycket söt och vacker och fin och söt och speciell äckel äckel. Och så ljög han ner sin ålder ungefär tio år, eh heh. Han bara: "..32" Jag: "Nä"
Hur som helst så ringde jag Skånetrafiken och berättade så han lär väl få en och annan uppläxning. Ja, annars har det väl inte hänt så mycket mer jag vet inte ok o k ok .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.