måndag 30 november 2009

Head over heels



Ja mina vänner, nu har jag äntligen vänt tillbaka dygnet. Jag somnade igår när jag kom hem efter världens bästa julskyltning och så vaknade jag nu, så det är bra. Det är skitbra faktiskt! Men min bilddagbok är borta..

Nu ska jag berätta om igår. Vi sålde nästan allting, och jag fick sålt några skivor också till någon recordhunter för 10 kronor, vilket var väldigt dumt eftersom att jag kunde sålt skivorna för minst 50. Sen kom det en tant och frågade vad ekologiskt innebar. Det tyckte jag var lite ledsamt.
Socialdemokraterna hade ett eget tält, men inget annat parti (precis som den gamla goda tiden), det var fint. Stefan var tomte och vi fick skriva en egen önskelista så jag skrev att de hemlösa skulle få mycket bättre chanser och så. Ja och en massa annat, som att SD skulle grävas ner i en grop så att vi kunde plantera ett välbehövligt träd på graven.

Jag hade med mig min cd-spelare, och mina finaste skivor. Så vi spelade hela dagen och det var därför vi fick så mycket kunder! Alltså om pengarna hade gått till mig då hade jag varit jävligt rik nu. Men så var icke fallet. Vi spelade Bob Dylan, The National, Håkan, Kent, John Lennon, Nick Cave, och en massa annat. Det gick verkligen hem hos vissa.

Det bästa med dagen var att jag fick bekräftat att jag faktiskt möjligtvis är väldigt bra på att läsa av folk. För vi hade ju satt upp reklam vid Holma och på andra ställen om att allt var ekologiskt och att vi hade vegan-alternativ. Jag har ju självklart aldrig frågat människorna där om de är veganer, utan jag bara verkligen kände det. För det kan man ju känna?

Vid klockan sex på kvällen, när Gungstolarna spelade (som för övrigt behöver en ny sångare), så kom det fram en lång man med ett stort leende som jag tycktes känna igen.
"Vad har ni som är.. vegan?" Frågade han försiktigt. Gissa om vi blev glada? Så han köpte våra goda ekologiska choklad-vegan-muffins och sa att han tyckte att det var jättebra att vi hade vegan-alternativ. Vi var ju de enda som någonsin haft det. Jag frågade om han kom från Holma, och ja sa han att det gjorde han. Han sa att han bodde med två andra veganer hemma.
Efter ett tag så kom han tillbaka med det där leendet igen. Han sa att det var jättegott och att han skulle köpa hem några påsar också så att de andra fick smaka. Sen gick han och vi var gladast i världen för att han var gladast i världen.

Jag tyckte verkligen om kombinationen liksom, att skilja sig från mängden på ett bra sätt så att det gör andra människor som skiljer sig, glada. Jag tyckte om att få spela min musik för folk och märka att det gjorde folk på mycket bättre humör än alla svenska jul-klassiker som spelas hela tiden. Jag har märkt att jag blir glad när andra blir glada av någonting jag gjort. Det är då jag vill leva, om så bara för en sekund. Om jag i framtiden kunde göra det hela tiden, ha det som mitt jobb.. Då är det möjligt att det faktiskt finns en framtid där jag är med.

Om jag ska vara helt ärlig om vad jag tänker, så ska jag säga att jag tror att anledningen till att jag plötsligt kunde somna i tid och vända tillbaka dygnet, var nog, kanske, möjligtvis att jag vad glad. Jag var inte ledsen eller arg när jag kom hem. Jag var mest lugn och det kändes lite som att folk inte såg mig så värdelös ändå, inte just då i alla fall. Men nog om det, tack så mycket för att ni läste/inte läste. Som tack så får ni en av världens bästa låtar länkad!

..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.