lördag 28 november 2009

Jag minns..

När vi skulle gå HELA fogdarödsrundan i åttan för att det var "värdegrundsdag".
Det var höst, så det var löv överallt. Jag vet inte om det var i åttan eller höst, men jag tror det.
Jag lyssnade på min mp3, sista mannen på jorden. Men jag hade lyssnat på alla låtar efter ett tag, det gjorde ont. Jävligt ont. Sen började det regna och jag hade ett paraply, svartvit-rutigt.
Eftersom att vi tvunget skulle gå med klassen så gick jag längst fram bakom läraren för att undvika folk så mycket som möjligt, jag tror att det var Kerstin. Men hur som helst så var jag den enda som hade ett paraply och det skulle ju Anden, Marcel och Kalle självklart ha. Jävla emoparaply, ge hit det, men ge oss det då, jävla emo, emo emooeomeommoomemo
De slog mig, och puttade mig och tog sönder paraplyt. Sen sa Kalle till Kerstin "Hon vill inte dela med sig, blablabla" Då började jag skratta och gråta, och så vände hon sig om och sa någonting jag aldrig glömmer. "Då är ju värdegrund någonting du verkligen behöver lära dig, sluta vara så egoistisk".

Hela tiden tänkte jag att jag skulle gå iväg, ingen skulle märka det och det spelade ingen roll ändå. Jag skulle bara gå in i skogen och försvinna eller kanske lägga mig och frysa ihjäl någonstans, det spelade ingen roll det spelade ingen roll det spelade ingen roll.
Fast nu är det ändå ganska roligt.

Om ni vill lyssna på precis samma som jag gjorde då, och det här är viktigt. Tryck här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.