lördag 29 januari 2011

Royal Gala

Jag är så jävla trött på livet nu, totalt utmattad. Det är sanningen. Men jag är inte säker på att jag vill dö längre, jag har ju gett upp de där tankarna, eller jag ville tro att jag hade gett upp dem helt men de senaste dagarna har varit väldigt dödsfärgade. Det gör inget. Imorgon blir det nog bättre än idag, för imorgon har jag en plan och en anledning (motsägelserna samlas på rad) till att vakna. Jag ska till Malmö med Coraline och fika på glassfabriken. Hon ska antagligen äta en utsökt bakelse och dricka ekologisk läsk eller apelsinjuice, och jag ska dricka té. Möjligen med lite sojamjölk i. Men det ser jag fram emot, det stör mig faktiskt inte alls. Det är rädslan och ångesten som stör mig, att jag hela tiden är rädd över att ha gjort fel eller vad som ska hända om jag gör fel. Jag önskar att jag inte kunde göra fel, att jag hade full kontroll över åtminstone en sak i mitt liv. Men det har jag inte och därför är allting kaos. Därför är mitt utseende kaos. Katastrof.

Jag har ont i magen och idag åt jag burkchampinjon mixad med en massa vatten och äckliga kryddor. Det var inte så gott kom jag på i efterhand.. Men billigt! Vi gick till affären och jag köper ganska konstiga saker har jag kommit på. Det här köper jag typ varje gång: Ett paket osötad sojamjölk, en burk champinjoner, tre äpplen i tre olika sorter och ett paket buljong. Jag tycker om att köpa saker som hör ihop också, eller som liksom passar ihop på något vis. Och sedan pusslar jag ihop det i korgen, och lägger det i en perfekt rad och en särskild ordning på bandet när jag ska betala. Men idag förstörde hon i kassan allting och kastade iväg äpplena så att det ena äpplet gick sönder. Hur fan kan man göra så? Äpplen är ömtåliga skapelser och bör behandlas med vördnad. Jag borde slagit till henne.

Nej men helt ärligt, jag tycker ändå att det känns helt ok nu. Jag mår inte så dåligt, faktiskt. GODNATT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.