måndag 13 juni 2011

Cremekex

Hej allah. Jag har onekligen varit med om en del sedan sist jag skrev, men jag ska försöka sammanfatta det så mycket som möjligt.

Jag och socialen har varit hos ett familjehem som var intressanta för mig, och jag var först negativ till det men nu i efterhand inser jag hur jävla bra det verkade. Jag har sagt att jag vill vill vill flytta dit, och eftersom att de är intresserade av mig så ska det förhoppningsvis gå. Om sådär två veckor vet jag om jag får flytta in där, och jag vet att jag kommer bli förkrossad om jag inte får det. Det var därför jag först vägrade acceptera hur bra jag egentligen kände för det, jag ville inte bli besviken. Men nu är det för sent för likgiltighets-försvarsmekanismen, så det är bara att köra.. på.

På tal om att köra på så ska jag imorgon sätta mig ner med Mikael. Imorgon händer det alltså. Och idag öppnades jag som en automatisk dörr hos soc, och berättade nästan allt som gick att berätta om mina och min familjs mörkaste hemligheter. Inte hemligheter, men ni vet, sånt man inte talar om vid middagsbordet. Helt sjukt egentligen, trodde aldrig att jag skulle våga. Jag vågar inte nu heller, men jag har ju inget val längre.

Åh, jag vill bara gå och lägga mig. Men jag måste göra klart det här först, faktiskt. Kanske är det vad som krävs för att jag ska kunna gå vidare och utvecklas, skapa saker. Skapa filmer, skapa texter, skapa ett hem, skapa en familj, skapa ett liv. Det är ju det jag vill göra i framtiden, och om jag inte får göra det så är allting just nu helt meningslöst på många sätt. Så, jag kanske måste, måste avsluta det här och gå vidare.
-
Ja, och till lite helt andra saker. Jag såg Berny och hennes knarkpojkvän i Malmö för några dagar sedan. Gick förbi dem två gånger, de såg ut att vara på knarkjakt. Tänkte bara säga det.. Och ehm, ni som inte har smakat Cremekex citron eller smultron (göteborgs kex), så måste ni göra det omgående! Det är världens godaste veganska köbekagor. Man kan doppa dem i citronté eller kall sojamjölk, eller dricka röd saft till. Mm! Hejdå pusspuss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.