fredag 11 september 2009

Förändring



Livet förändras vart jag än går
och det kommer kanske inte
alltid
vara vi två



Livets rytm är förändring. Det är bara att acceptera att det är så.
Någon sa till mig en gång, att alla upplever livet olika. För vissa passerar det bara omärkbart som en ren självklarhet, för andra går det förbi med tunga ojämna steg, ständigt är man bakom. Jag känner hela tiden att jag inte förstår, att jag inte orkar och att jag inte kan. Men jag vet att jag inte kommer bli gammal. När jag har sett allt jag ville, då känner jag det. Och då tar det slut. Jag har en känsla av att det inte kommer finnas mycket kvar för mig att se, så undrar ni om jag har levt ett kort men händelserikt liv så är svaret ja. Men undrar ni om det innebad lycka att se allt jag kunde, så är svaret nej.



Jag har inga starka armar att bära dig på

jag är inte mycket, inte mycket att titta på

men du kommer aldrig att behöva ljuga igen
och
du kommer aldrig behöva se mig
ligga död på vägen..

2 kommentarer:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.