tisdag 17 augusti 2010

From ripe to rotten too real to live


Hej bloggen. Jaha, nu sitter jag här och väntar på att theralen ska slå mig i huvudet så att jag somnar. Imorgon börjar mitt nya liv, och inte fan trodde jag för en sekund att jag skulle komma såhär långt. Första gången jag var övertygad om att jag skulle dö var jag 12, efter det så var det mest tomrum. Jag förväntade mig egentligen aldrig att jag ens skulle komma levande från Ringsjöskolan. Det var givet att den skolan skulle bli min död, men nej. Inte ens det fruktansvärda sommarlovet som kom efter det jag trodde var ett avslut, blev ett avslut. Om inte Höör kan ta mitt liv så kan ingen.

Nej men usch. Jag tänker inte vara manisk och äcklig och skriva om hur frisk jag känner mig, att det blev bra till slut och nu ser jag ljuset med jobb, familj, radhus och den obligatoriska hunden. Jag är inte frisk och jag ser inget ljus. Jag vill bara se hur det blir just nu. Mm, vi får se.

Jag tänker ha på mig min färgglada kofta imorgon, då känner jag mig lite trygg. Fast den luktar mögel och det är inte ok. Alla kommer tycka att jag luktar äckligt. Men det är väl den bästa egenskapen hos mig isåfall, alla kommer äcklas ändå. Det vet jag så det är inget att diskutera. Jag förväntar mig inget, ok. Det här inlägget skriver jag till mig själv, som alla inlägg men lite mer till mig själv ändå. Idag hade jag polisförhöret, min advokat var fin. Hon förstod. Jag kommer nog få ett lindrigt straff.

Idag har jag varit på bup också, och fick resultatet från iq-testet. Jag var inte efterbliven, jag var tydligen över genomsnittet i språk också. Men det betyder såklart inget. Jag är inte begåvad i någonting, det vet vi alla och det gör mig ännu mer ledsen inför skolan. Jag vet ju hur utanför jag alltid är och nu blir det värre när man förväntas vara kreativ och speciell också. Jag är ju ingenting, jag är ingenting.

Nu ska jag sova och önska mig lycka till för det behöver jag verkligen, nej ni behöver inte önska någonting. Jag önskar er lycka till. Hejdå.
Jag ska kanske gå med i Ung Vänster också, adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.