fredag 8 januari 2010

20th century, Carol

Och nu är det ett nytt år, för att sörja det förra året så ska jag uppdatera med en stor lista.

2009

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja, verkligen.

2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag hade inga.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej.

4. Dog någon som stod dig nära? Nej.

5. Vilka länder besökte du? Danmark.

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Ja, jag antar det. Lite mer glädje och mindre sorg hade varit bra, men jag ber nog inte för det.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Jag är dålig på datum, men U2 och Depeche Mode sitter ju kvar såklart. Inte bara det, jag kommer aldrig glömma sommaren och
att vi kom till Rfsl för första gången. Björken lär jag knappast glömma heller, och praktiken!

8. Vad var din största framgång 2009? Om jag ska vara ärlig så vet jag inte längre om någonting räknas som framgång, det känns inte mycket bättre även om många saker försvunnit från listan det här året. Men det är klart att jag fick stå längst fram på U2-konserten, något jag konstigt nog strävat efter hela mitt liv. Jag har sett många viktiga filmer och hittat en del fin musik. Men jag har varit ganska ensam tror jag, ganska mycket ensam.

9. Största misstaget? Jag vet inte, men att jag slutade tala med folk och inte orkade ta hand om mig själv, igen. Fast att det aldrig fick bli så igen så har jag förstört allting detta året också.
Sen är det ju allting jag missat också.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Ja.

11. Bästa köpet? Det vet jag inte.

12. Vad spenderade du mest pengar på? Konserter, skivor, filmer, kläder och resor.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja några gånger.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Sånt där kan man aldrig veta i förväg. Så jag säger ingenting. Eller okej, Death to birth, Mr. Lonely, Venus in furs, Candy Says och vals för satan? Depeche Modes nya skiva och U2s nya skiva också.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag tror att jag var ledsnare detta året eftersom att jag var avtrubbad och tom förra året. Jag förlorade så mycket att jag inte brydde mig, och nu var det liksom värre samtidigt som jag var vaken.

16. Vad önskar du att du gjort mer? Brytt mig, orkat, hjälpt till, varit vegan.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Varit arg och ledsen, slutat bry mig, tänkt på ingen, tagit en dag i taget och förstört för världen.

18. Hur tillbringade du julen? I Danmark med en katt, sallad, och en massa filmer.

19. Blev du kär i år? Ja.

20. Favoritprogram på TV? Ingenting tror jag.

21. Bästa boken du läste i år? Jag tror inte att jag har läst en enda bok. Det är ganska sjukt.

22. Största musikaliska upptäckten? Velvet Underground, och så lyssnade jag mer än jag gjort innan på Boy George och en massa andra.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Skivor och filmer.

25. Något du önskade dig men inte fick? Jag önskade mig inget annat.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Gick till skolan, fick besök av Emma, Bea och Caroline tror jag. Och så åt jag jävla idiot-tårta och nu vill jag inte prata mer om det.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja, absolut! Men vad spelar det för roll nu?

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Förra året beskrev jag den som jag har gett upp-stilen, det här året var det väl mer jag borde ge upp-stilen. Men i början på året så försökte jag bli rockare, det gick inte så bra så jag slutade efter ett tag och på våren blev jag "liten tjej som skolkar", knäppt var det. På sommaren skulle jag vara hippie och på hösten skulle jag vara lesbisk hippie, och sen ville jag bara vara tråkig och nu försöker jag gå tillbaka till sexan. Naivt, ja.

29. Vad fick dig att må bra? Depeche Mode, och skolan ibland. Fast det var kanske inte så.

30. Vilken kändis var du mest sugen på? Jan Jörnmark, haha!

31. Vem saknade du? Jag saknade väl de flesta.

32. De bästa nya människorna du träffade? Alla jag träffade utanför Skåne, i Göteborg och Köpenhamn och så alla på RFSL såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.