lördag 4 februari 2012

Polkagris

Vet ni vad? Jag har på något jävla sätt, ja jag vet inte ens hur, fått en plats på ätstörningsavdelningen St: Lars i Lund. Jag blir inlagd på bedömningsvecka den tjugonde. Jag blev väldigt glad när jag fick veta det, nu känner jag mig mest tom. Jag vill dö just nu, vet inte varför. Jag ska inte till vegegården imorgon för Andie är sjuk. Det kan jag leva med, men vi ska inte ses förrän nästa fredag och det kan jag inte leva med. Det får jag göra ändå. Jag har ju mina polkagrisar! Jag har varit sugen på polkagrisar i flera månader, och nu när jag äntligen fick smaka en äkta polkagris så smakar det bara tandkräm. Varför?

Jag ska på utflykt till Helsingör på måndag, ensam. Jag tog mig nämligen i kragen idag och ringde danska polisen angående min låtsasmorfar, ni vet. Så jag ska dit och passa på att njuta av avbrottet från Sverige ett litet tag. Måske köbe lit danske gulerodsboller? Det smager sgu godt. Ja om det är något danskar är bra på så är det att baka. Fast jag glömmer aldrig när jag var liten och min mormor hade bakat vanliga frukostbullar med en massa godis i, så jävla äckligt! Haha. Och jag ville inte såra henne så jag fick låtsas att det var gott.

Jag insåg just att när polisen frågade ifall min mormor visste vad hennes man sysslade med så hade jag kunnat svara nej och då skonat henne från jobbigheter, men jag tänkte inte på det utan svarade direkt ja. Det var ju sanningen, men tänk om det var dumt? Äsch, hon får skylla sig själv. Det är fan inte mitt jobb att bestämma om hon ska få betala för sina misstag eller inte. Men det känns konstigt att tänka på hur mycket jag älskade henne förut. Vi hade en nära relation till varandra, men sen bröt jag kontakten. Tänk om jag vaknar en dag med dödsångest och ångrar mig, saknar henne, vad gör jag då? Nej. Nu har jag faktiskt ingen mormor längre, kommer antagligen inte ens bli inbjuden till hennes begravning. Där lär inte serveras någon veganmat ändå, så skitsamma.

Jag ska handla på bordershopen, faxe kondi och kims tomatsnacks, DET ÄR SÅ GOTT varför bor jag inte i Danmark!??! Nu har jag suttit här och försökt skriva klart i fem timmar, så det är nog dags för mig att gå och hänga mig eller jag menar lägga mig. Imorgon ska jag väl vakna klockan två och gå runt och svälta hela dagen tills jag hetsäter lite middag och slänger på mig ytterkläder tills jag får kramp och tvingas svälja uppstötningar. "This is bliss Hum, this is heaven on earth.."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.