måndag 25 oktober 2010

Hvað er sannleikur?

Från och med idag är verkligheten och sanningen permanent eliminerad, och kommer aldrig någonsin att komma tillbaka. Det finns ingen sanning. Jag är rädd nu, riktigt rädd. Jag är rädd för att saker förändras och föds på nytt, jag är rädd för att nya människor kommer in i mitt liv utan förvarning, förakt, och utan att försvinna snabbt igen. Jag är rädd att folk ska försvinna när jag inte är beredd, jag är rädd för hur det kommer att kännas. Känslorna är min största rädsla. Jag vill inte känna, jag vågar inte. Jag är rädd att ge löften jag vet att jag inte kan hålla för att jag inte längre har någon sanning eller något tillit till mig själv, jag vet inte längre vem jag är och därför kan jag inte ansvara för det jag gör. Men jag vet också att om jag inte tar chanserna så ångrar jag mig sedan. Och mer ånger klarar jag inte av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.