fredag 2 oktober 2009

Nåt för dom som väntar

Nu är det fredag igen
jag sitter här och jag
lyssnar på Jocke Berg
Nåt för dom som väntar
för jag undrar också om jag
inte är den som väntar,
den som orkar vänta.

Det jag känner just nu
är det jag tänker skriva.
Jag känner att jag vill
vara ensam och att jag
inte orkar mer.
för nu tror de att jag är normal
när jag vill vara ifred,
för jag är inte normal och jag kommer
aldrig att bli det sålänge de finns med,
så finns det aldrig plats
för mig.

Hon kom till mig idag och hon sa
"får jag vara med?" och jag sa
"självklart får du det."
Hon sa "ska vi gå iväg, du och jag?"
och jag sa, "helst inte idag"
nej jag sa "ja", för sån är jag.

jag ångrar mig just nu
att jag sa
"ja", när hon sa "du"
för jag visste redan då
att det aldrig skulle gå
det skulle bara bli misär
katastrof, så är det ju här
när hon är i mitt liv
är det som om
solen slutar värma
som om
regnet slutar kyla
och jag
orkar inte med det
en gång till,
nej,
det är inte vad jag vill.

http://www.youtube.com/watch?v=6T22IDp8dDc&feature=related

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.