fredag 9 oktober 2009

Till någon

Idag fick jag alltså en väldigt elak text, tillägnad mig.
Inte för att det spelar någon roll, men jag skrev i alla fall ett svar för jag tycker att jag ska få svara.
Den här är alltså till caroline som antagligen inte läste den ändå, men det gör mig inte så mycket.
Det gör mig bara ledsen när min vän känner att hon vill skriva ner alla fel och misstag med mig som jag tydligen inte visste om enligt henne, och sen att jag ska läsa det.. Som om jag inte visste, jag vet ju redan och det hon skrev var ologiskt på alla sätt.
Den här låten har jag lyssnat på hela veckan.


Jag skäms aldrig över andra, jag är inte sån
sån som bara trampar runt
i skiten utanför
och att skada någon annan
det är klart att det gör ont
men det är livet och livet gör ont
jag är bara en människa
kanske en i mängden
som henrik, som du och alla andra
vi är bara två i mängden
men du förstår inte
att mina misstag är oviktiga, jag är oviktig
det är så det ska vara
när man är en i livet
och där livet är, där vill jag inte vara

Det som har varit kan aldrig bli
och det kan aldrig
bli vi som det en gång var
så var inte dum nu, Caroline
TORKA DINA TÅRAR OCH SITT RAKT!
imorgon kanske dina drömmar
blir till cirkusdjur på din kudde
och jag gick aldrig på cirkus,
jag sa att det var fel
så ska jag ändra på mig nu
jag kanske kan bli lika brylös som du?
nej för Caroline, det är sån jag är
sån som bryr sig om allting
förutom sig själv
och jag är varken stolt
eller svag, jag är bara jag
och kanske
Kanske
kommer jag tillbaka en dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.