onsdag 7 oktober 2009

"Släppa taget"

Här är min idé till avslutningsfilmen!

Ungefär såhär har jag tänkt, att jag filmar hela tiden så att jag håller i kameran och man får aldrig se mitt ansikte, endast i flashbacksen. Och jag ska filma så att det blir "slarvigt" och verkligt.

Jag öppnar betygskuvertet och det mörknar, jag svimmar och tappar kameran så att den filmar taket. Sen blir det mörkt.
Jag får flashbacks som börjar i normal fart, men blir snabbare och snabbare tills allting bara "exploderar" och jag vaknar igen.

(De ska innehålla bilder och klipp från olika skeenden, i skolan och lite annat, "Gud finns och Gud finns inte ska på något sätt vara med, med hjälp av skrikande präster i bakgrunden som skyller allting på djävulen. Kanske ska det vara musik i bakgrunden också.)

Jag vaknar som sagt, i mörkret på marken (som filmas utanför skolan på kvällen, innan vintern och under vintern) Kameran filmar då himlen och jag reser mig upp.
Jag springer till skolan
Försöker öppna dörren, men den är låst. "skolan är över"
En röst säger, "Man måste släppa taget!"
Jag släpper taget.
Vänder mig om och knyter av mina skor.
Kastar skorna på skolan.

En idé jag har, är att jag får med mig så många som möjligt som jag filmar medan de knyter av sig sina skor och en efter en kastar sina skor på skolan och vissa kanske säger "man måste släppa taget" men det ska vara musik i bakgrunden hela tiden från och med nu.

Jag vänder mig och springer iväg, människorna tittar efter mig men de säger ingenting. Ler inte.
Jag håller ju fortfarande i kameran, och jag springer iväg från skolan och slänger mig på marken (upp för trappan, ut i skogen eller snön) tappar kameran som avslutar med att filma himlen och bakgrundsljud, helst tåg eller liknande.

Sedan är den slut, men avslutas med ett viktigt meddelande "eftertexter" Och låten som eventuellt spelats under sista halvan av filmen, höjs och avslutas.


Här är min inspiration. http://www.harmony-korine.com/video/crutchnap.mov
Jag älskar den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.