onsdag 10 februari 2010

Halleluja?

Jag hinner för fan ingenting, imorgon ska jag skriva uppsats och vem förväntar sig att jag ska klara av det? Vad vill ni ha från mig egentligen? En uppsats och en själ. Då ska ni få det också, på samma gång. Idag var en riktigt hemsk dag. Om jag hade haft ett skjutvapen så hade jag skjutit mig själv i huvudet. Om jag hade haft tabletter så hade jag tagit allihop. Om jag hade haft en hög byggnad så hade jag hoppat. Men nu hade jag ingenting, det enda som finns här är en tågräls och en mörk snöskog. Jag vill inte dö på rälsen om jag inte verkligen måste, då lägger jag mig hellre i skogen. Men jag vill inte bli hittad och chansen är ganska stor eftersom att det inte isblåser så ofta och då tar det lång tid.

Jag ska försöka sammanfatta dagen.

Vaknar sent
missar nationella provet i matte
glömmer att jag skulle lämna gymnasieansökningshelvetet
springer efter postbilen
gör bort mig inför postmannen
springer till skolan
gör bort mig inför en idiot som inte tänt lampan på toaletten
kommer sent till lektionen
ord kastas efter mig
blöta pappershanddukar kastas på mig
går till nästa lektion
får en utskällning för att jag behövde fixa mitt liv i några sekunder
går till nästa lektion
blir ombedd att vara tyst
får höra om mullvadsfolket
igen
igen
igen
förklarar mig
blir ombedd att hålla käften
försvarar mig men ingen lyssnar
väntar
försöker tala med karolina
berättar vad hon gjort
blir utskrattad
förklarar att jag inte kan göra provet
blir ombedd att dra åt helvete
någon skriver på min hand
jag går hem
framför mig går en gammal vän
lägger mig ner
dör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.